Cabo Pulmo – v znamenju rib

Val 230
AVTOR Borut Furlan
FOTO Borut Furlan

Letalska družba Aero Mexico je z odpovedjo drugega notranjega leta poskrbela, da sva si z Ireno na najini poti iz Cancuna v Los Cabos neprostovoljno ogledala nočno življenje Mexico Cityja. Ogledala sva si ga seveda le iz taksija, ki naju je sredi noči odpeljal iz letališča v center mesta in že po nekaj prekratkih urah udobne hotelske postelje, še v temi, spet nazaj na letališče.

Ko je naše manjše letalo pristalo v Los Cabosu, so v naprej rezervirani taksiji in kombiji hitro razvozili vse prispele turiste. Z Ireno sva se kmalu znašla sama na ploščadi pred letališčem, s tremi velikimi kosi prtljage in dvema fotografskima nahrbtnikoma. Prejšnji dan sem namreč iz letališča v Mexico Cityu poklical v firmo za prevoze, jim sporočil, da naju zvečer ne bo in da bova priletela naslednji dan z jutranjim letom. Moja sogovornica mi je zatrdila, da bo vse uredila in da naj me nič ne skrbi.

Ko sva začela že razmišljati, da se bova morala sama nekako znajti in poklicati kakšen taksi, se je naenkrat pred nama znašla urejena in čedna mlada dama, ki bi mirno lahko dobila vlogo v kakšni mehiški TV nadaljevanki. Vprašala me je, če sem jaz Borut in povedala, da je ona Martha, moja včerajšnja telefonska sogovornica. Povedala mi je še, da so vsi šoferji zasedeni in da bo ona najin voznik. Vsekakor prijetno presenečenje v deželi majhnih in čokatih brkatih dedcev, ki običajno vozijo tamkajšnje taksije.

Za kakšnih sto kilometrov dolgo vožnjo od letališča do zaliva Cabo Pulmo sva morala odšteti 240 dolarjev in to v deželi, kjer znaša minimalna plača 80 dolarjev! Toda Marthina firma je edina, ki se v tem delu sveta ukvarja s prevozom, ki je namenjen izključno turistom, zato si njen šef lahko privošči take cene. Taksi bi naju baje prišel še dražje.

Najin cilj je bil morski narodni park Cabo Pulmo, ki se nahaja ob istoimenski vasici na jugovzhodnem delu polotoka Baja California, torej na vhodu v Kortezovo morje (ali Kalifornijski zaliv). To morje je bilo v časih pred intenzivnim ribolovom zelo bogato z ribami in drugim morskim življem. Rib je bilo na območju Cabo Pulma še posebej veliko in znani francoski raziskovalec Jacques-Yves Cousteau je ta del morja imenoval “akvarij sveta”.

Poleg po ribah je območje Cabo Pulma znano tudi po tako imenovanem koralnem grebenu, toda v resnici gre za skalnati greben, ki se vleče vzporedno z obalo in je poraščen le z nekaj trdimi koralami ter pahljačastimi morskimi drevesci. Vse skupaj je zelo daleč od pravih koralnih grebenov, kakršni so denimo v Rdečem morju. Kljub temu pa teh nekaj koral razglašajo za enega od edinih treh koralnih grebenov zahodne obale Severne Amerike…